• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79724
+
-

برداشت میگو از استخرهای پرورشی

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر گفت: برداشت میگو از استخرهای پرورشی استان بوشهر آغاز شد.

 به گزارش مهر، «صغری اشرف» در حاشیه بازدید از برداشت میگو در استان بوشهر اظهار کرد: برداشت میگو از استخرهای پرورشی استان بوشهر آغازشده و از 5/4 تن در هر هکتار به 5 تن افزایش‌ یافته. این در حالی است که  رقم یادشده در برخی مزارع پرورشی به 7 تن می‌رسد. 

وی بیان کرد: امسال در 5 هزار و ۱۲۸ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر بچه‌میگو برای پرورش ذخیره‌سازی شد. در این اراضی افزون بر 4 هزار و ۸۰۰ استخر پرورشی ایجاد شده و در آن‌ها 8/1 میلیارد قطعه بچه‌میگو برای پرورش ذخیره‌سازی شده است. معاون شیلات استان بوشهر، با بیان این‌که ۱۴ مرکز تکثیر پرورش آبزیان در تولید بچه‌میگو فعالند، تصریح کرد: مراکز تکثیر بچه‌میگو در استان بوشهر امسال افزون بر 2 میلیارد قطعه بچه‌میگو تولید کردند که در اختیار پرورش‌دهندگان قرار گرفت. 

اشرف افزود: ۳۰۰ مزرعه مشغول به پرورش میگو در استان بوشهر هستند و افزایش تولید در واحد سطح از جمله سیاست‌های اداره کل شیلات استان بوشهر در بخش پرورش میگو است. بر این اساس میزان تولید در هر هکتار از 3 تن به 5/4 تن افزایش یافت و امسال تولید میگو در هر هکتار به 5 تن افزایش ‌یافته که با ادامه این روند به ۸ تن در هکتار هم می‌رسد. 

معاون شیلات استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر دارای ۱۰ سایت پرورشی است و برداشت میگو اکنون از سایت‌های پرورشی دیلم، حله و شیف آغازشده است. 
اشرف بابیان این‌که برداشت میگو از استخرهای پرورشی تا اوایل آبان ادامه دارد گفت: امسال با توجه به روند مطلوب ذخیره‌سازی،  تولید و برداشت ۲۷هزار تن میگوی پرورشی پیش‌بینی می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید